Pajtás csavargőzös
Az akkor II. számú dunai csavargőzös névre hallgató, 120 LE-s gőzgéppel készült hajó, 1946-ban került a Dunáról a Balatonra. Az 1954. május 30-i füredi balesete után, 1956-ban teljesen átépítették. 170 lóerős Diesel motort kapott és mint kétcsavaros motoroshajó állt ismét szolgálatba Siófok néven. 1959-ben Dömsödként visszakerült a Dunára, majd 1980-ben kiselejtezték. |
Emlékezés a Pajtás gőzhajó balatonfüredi balesetének 50. évfordulóján
Az II. számú dunai csavargőzős eredeti állapota... |
A hajó a jelentős háborús károk
után Siófokon épült újjá, és így nézett ki 1954-es balesetéig... |
Itt már az 1956-os átépítése után, Siófok néven befut a fonyódi kikötőbe... |
Emlékezés a Pajtás gőzhajó 1954-es balatonfüredi tragédiájára... |
Készítésének ideje: | 1917 | Hossza: | 27,15 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 5,20 m |
Hajó későbbi neve: | Siófok, Dömsöd | Oldalmagassága: | 3,45 |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1946 | Merülése: | 1,50 m |
Korszerűsítés ideje: | 1956 | Főgépek típusa: | gőzgép |
Balatonról Dunára áthelyezve: | 1959 | Főgépek teljesítménye: | 120 LE |
Selejtezés időpontja: | 1980 | Maximális sebessége: | - |
Szállítható maximális utasszám: | 200 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |
- 1953-ban a Füredi
hajógyár és a Tihanyi kikötő vonalában a, Ciprián forrás közelében
lévő kőpadon leütötte a hajócsavarját és elgörbült a hajó kormánya is. |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1946-os állapotát tükrözik.)