Zebegény motoros


Az 1921-ben épített  hajó, LIV. számú csavargőzös néven közlekedett a Dunán. 1944-ben elsüllyesztették, 1945-ben kiemelték, majd 1963-ban selejtezésre került*. 1965-ben átépítették motoroshajóvá és 1967-ben Zebegény néven a Dunáról a Balatonra hozták.  1991-ben nevét Halápra változtatták, majd 1994-ben visszakerült a Dunára, ahol ma Attila néven fut.

 

A hajó átépítései utáni állapotokat mutatja be a rajz...
Kifutóban a siófoki kikötőből...

A '80-as évek végén valahol Badacsony partjainál...

Érkezés Siófokra 1...

Érkezés Siófokra 2...

Irány Tihany!

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1921 Hossza: 37,47  m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 6,3  m
Hajó későbbi neve: Haláp, Attila Oldalmagassága: 2,17 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1967 Merülése: 1,45 m
Korszerűsítés ideje: 1965 Főgépek típusa: Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: 1994 Főgépek teljesítménye: 400 LE
Selejtezés időpontja: (1963)* Maximális sebessége: 21 km/h
Szállítható maximális utasszám: 350 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1965-ös állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események