Zebegény motoros
Az 1921-ben épített hajó, LIV. számú csavargőzös néven közlekedett a Dunán. 1944-ben elsüllyesztették, 1945-ben kiemelték, majd 1963-ban selejtezésre került*. 1965-ben átépítették motoroshajóvá és 1967-ben Zebegény néven a Dunáról a Balatonra hozták. 1991-ben nevét Halápra változtatták, majd 1994-ben visszakerült a Dunára, ahol ma Attila néven fut. |
A hajó átépítései utáni állapotokat mutatja be a rajz... |
Kifutóban a siófoki kikötőből... |
|
A '80-as évek végén valahol Badacsony partjainál... |
|
Érkezés Siófokra 1... |
|
Érkezés Siófokra 2... |
|
Irány Tihany! |
Készítésének ideje: | 1921 | Hossza: | 37,47 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 6,3 m |
Hajó későbbi neve: | Haláp, Attila | Oldalmagassága: | 2,17 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1967 | Merülése: | 1,45 m |
Korszerűsítés ideje: | 1965 | Főgépek típusa: | Diesel |
Balatonról Dunára áthelyezve: | 1994 | Főgépek teljesítménye: | 400 LE |
Selejtezés időpontja: | (1963)* | Maximális sebessége: | 21 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 350 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1965-ös állapotát tükrözik.)
Rendkívüli események |