Úttörő csavargőzös
|
A II. Világháború befejezést követő évben a növekvő utazási igények miatt, ideiglenesen került a Dunáról a Balatonra, az 1918-as készítésű V. számú dunai csavargőzös néven futó hajó. A 27 méter hosszú, 4.5 méter széles, 120 LE-s gőzgéppel szerelt vízijárművet 1955-ben átépítették, majd 1964-ben visszahelyezték a Dunára. 11 évvel később 1965-ben selejtezték. |
![]() |
| Az V. számú dunai csavargőzős eredeti állapota... |
![]() |
| A hajó a jelentős háborús károk
kijavítás után került a Balatonra és így nézett ki 1955-ig... |
![]() |
| A II-es és a IX-es csavargőzös társaságában a Dunán... |
![]() |
| Indulás előtti pillanatok Siófokon... |
| Készítésének ideje: | 1918 | Hossza: | 27,17 m |
| Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 4,52 m |
| Hajó későbbi neve: | Úttörő | Oldalmagassága: | 3,45 |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1946 | Merülése: | 1,26 m |
| Korszerűsítés ideje: | 1955 | Főgépek típusa: | gőzgép |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | 1964 | Főgépek teljesítménye: | 120 LE |
| Selejtezés időpontja: | 1965 | Maximális sebessége: | - |
| Szállítható maximális utasszám: | 180 fő | Egyéb érdekesség: |
| Rendkívüli események |