Tünde motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1927-ben épült fatestű és felépítményű hajó a Csongor ikertestvére. Eredetileg nem volt rajta zárt utastér azt később építették rá. A Tünde 1950-ben acél testet kapott. A nosztalgiaflotta tagjaként a mai napig is közlekedik.

 

A 1940-ben a keszthelyi kikötőbe...
A '40-es években a füredi kikötőben...
Érkezés Siófokra...
Várakozás Fonyódon...
1980. tájékán útban Siófokra...
Érkezőben a siófoki kikötőbe...
2001-ben a füredi kikötőben...
Üzemanyagfelvétel a siófoki kikötőben...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1927 Hossza: 23,5 m
Készítésének helye: Balatonfüred Szélessége: 4,95 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: 2,7 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1928 Merülése: 1,54 m
Korszerűsítés ideje: 1958 Főgépek típusa: 4 ütemű Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 105 LE
Selejtezés időpontja: - Maximális sebessége: 19-20 km/h
Szállítható maximális utasszám: 130 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események
- 1937-ben a Badacsonyi kikötőtől nyugatra található kőpad az akkor még fatestű hajó külső palánkját 6-8 méter hosszan megsértette.
- 1945 március 27-én a visszavonuló német csapatok a révfülöpi kikötőben álló utolsó két (Kelén) még épségben lévő hajó gépházában is elhelyezték már a robbanóanyagot, mikor a pusztítás elkerülése érdekében magyar hajósok, a fenékcsapok megnyitásával elsüllyesztették őket.