Tünde motoros
| Az 1927-ben épült fatestű és felépítményű hajó a Csongor ikertestvére. Eredetileg nem volt rajta zárt utastér azt később építették rá. A Tünde 1950-ben acél testet kapott. A nosztalgiaflotta tagjaként a mai napig is közlekedik. |
![]() |
| A 1940-ben a keszthelyi kikötőbe... |
![]() |
| A '40-es években a füredi kikötőben... |
![]() |
| Érkezés Siófokra... |
![]() |
| Várakozás Fonyódon... |
![]() |
| 1980. tájékán útban Siófokra... |
![]() |
| Érkezőben a siófoki kikötőbe... |
![]() |
| 2001-ben a füredi kikötőben... |
![]() |
| Üzemanyagfelvétel a siófoki kikötőben... |
| Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 23,5 m |
| Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 4,95 m |
| Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 2,7 m |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1928 | Merülése: | 1,54 m |
| Korszerűsítés ideje: | 1958 | Főgépek típusa: | 4 ütemű Diesel |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 105 LE |
| Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 19-20 km/h |
| Szállítható maximális utasszám: | 130 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)
| Rendkívüli események |
| - 1937-ben a Badacsonyi
kikötőtől nyugatra található kőpad az akkor még fatestű hajó külső
palánkját 6-8 méter hosszan megsértette. - 1945 március 27-én a visszavonuló német csapatok a révfülöpi kikötőben álló utolsó két (Kelén) még épségben lévő hajó gépházában is elhelyezték már a robbanóanyagot, mikor a pusztítás elkerülése érdekében magyar hajósok, a fenékcsapok megnyitásával elsüllyesztették őket. |