Szent István motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1939-ben épült kishajó a Szent Miklós ikertestvére. Főként átkelő- és kirándulóhajóként használták. 1946-ban új 120 lóerős motort építettek bele és a háborúban teljesen elpusztult Sió vízibusz nevét vette fel. Néhány év múlva előbb a Velencei tóra, majd a Dunára került.

 

Az 1938-ban épült hajó itt már Sió néven...
Kikötéshez készülve Balatonlellén...
Indulásra várva Tihanyban...
Pihenés a tihanyi kikötőben...

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1938 Hossza: 18,5 m
Készítésének helye: ? Szélessége: 3,95 m
Hajó későbbi neve: Sió Oldalmagassága: -
Balatonra kerülésének időpontja: 1938 Merülése: 1,4 m
Korszerűsítés ideje: 1946 Főgépek típusa: benzinmotor
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 85 LE
Selejtezés időpontja: ? Maximális sebessége: -
Szállítható maximális utasszám: 100 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1938-as állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események