Szigliget motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1927-ben épült, 25 méter hosszú, 5 méter széles hajó a Csobánc ikertestvére, vas hajótestre, fa felépítménnyel és berendezéssel készült. Az utasok kényelme érdekében  a Szigligeten két szalon és két büféfülke volt. A hajót éjszakai hajózáshoz villanyvilágítással és reflektorokkal is felszerelték. A '80-as években a Dunára került Pannónia néven.

 

A Szigliget és a Csobánc átadási ünnepsége 1927 májusában...
A Szigliget és egy érkező hidroplán 1940-ben...
Érkezés a siófoki kikötőbe 1941-ben...
A '40-es években a nyílt vízen 1...
A '40-es években a nyílt vízen 2...

Még az orrész átalakítása előtt a nyílt vízen...

Indulóban Balatonföldvárról...

A '70-es évek elején a tihanyi kikötőben...

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1927 Hossza: 25,54 m
Készítésének helye: Óbuda Szélessége: 5,64 m
Hajó későbbi neve: Pannónia Oldalmagassága: 3,8 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1927 Merülése: 1,6 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa: 4 hengeres Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: ? Főgépek teljesítménye: 140 LE
Selejtezés időpontja: ? Maximális sebessége: 19-20 km/h
Szállítható maximális utasszám: 140 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események
- 1944 október 15-én a tihanyi kikötőben hátulról belerohant és súlyosan megrongálta a Jókai gőzhajót.
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.