Szigliget motoros
Az 1927-ben épült, 25 méter hosszú, 5 méter széles hajó a Csobánc ikertestvére, vas hajótestre, fa felépítménnyel és berendezéssel készült. Az utasok kényelme érdekében a Szigligeten két szalon és két büféfülke volt. A hajót éjszakai hajózáshoz villanyvilágítással és reflektorokkal is felszerelték. A '80-as években a Dunára került Pannónia néven. |
A Szigliget és a Csobánc átadási ünnepsége 1927 májusában... |
A Szigliget és egy érkező hidroplán 1940-ben... |
Érkezés a siófoki kikötőbe 1941-ben... |
A '40-es években a nyílt vízen 1... |
A '40-es években a nyílt vízen 2... |
Még az orrész átalakítása előtt a nyílt vízen... |
Indulóban Balatonföldvárról... |
A '70-es évek elején a tihanyi kikötőben... |
Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 25,54 m |
Készítésének helye: | Óbuda | Szélessége: | 5,64 m |
Hajó későbbi neve: | Pannónia | Oldalmagassága: | 3,8 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1927 | Merülése: | 1,6 m |
Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: | 4 hengeres Diesel |
Balatonról Dunára áthelyezve: | ? | Főgépek teljesítménye: | 140 LE |
Selejtezés időpontja: | ? | Maximális sebessége: | 19-20 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 140 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |
- 1944 október 15-én a
tihanyi kikötőben hátulról belerohant és súlyosan megrongálta a Jókai
gőzhajót. - A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. |