Szentendre motoros
Az 1921-ben épített hajó, LV. számú csavargőzös néven közlekedett a Dunán. 1944-ben elsüllyesztették, 1945-ben kiemelték, majd 1964-ben selejtezésre került*. 1966-ban átépítették motoroshajóvá és 1968-ban Szentendre néven a Dunáról a Balatonra hozták. 1991-ben nevét Gulácsra változtatták. 2004. augusztus 22-én közlekedett utoljára Siófok, Balatonfüred és Tihany között#. 2005. október 24-én visszakerült a Dunára. |
A hajó átépítései utáni állapotokat mutatja be a rajz... |
A Szentendre motoros a Tihanyi félsziget előtt... |
Érkezés Siófokra... |
|
Siófokon, indulásra várva... |
Fordulás közben a földvári kikötőben 2001-ben, már Gulács néven... |
Röviddel kikötés előtt Badacsonyban 2002-ben... |
A kikötés pillanata 2004. 08. 21-én Siófokon... |
Fordulás kötéllel... |
... és indulás az utolsó utak egyikén... |
... A Bakony társaságában a Dunára való indulásra várva... |
Készítésének ideje: | 1921 | Hossza: | 37,32 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 6,4 m |
Hajó későbbi neve: | Gulács | Oldalmagassága: | 2,17 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1968 | Merülése: | 1,19 m |
Korszerűsítés ideje: | 1966 | Főgépek típusa: | Diesel |
Balatonról Dunára áthelyezve: | 2005 | Főgépek teljesítménye: | 400 LE |
Selejtezés időpontja: | (1964)*,2004# | Maximális sebessége: | 21 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 400 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1966-os állapotát tükrözik.)
Rendkívüli események |