Szentendre motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1921-ben épített  hajó, LV. számú csavargőzös néven közlekedett a Dunán. 1944-ben elsüllyesztették, 1945-ben kiemelték, majd 1964-ben selejtezésre került*. 1966-ban átépítették motoroshajóvá és 1968-ban Szentendre néven a Dunáról a Balatonra hozták. 1991-ben nevét Gulácsra változtatták. 2004. augusztus 22-én közlekedett utoljára Siófok, Balatonfüred és Tihany között#. 2005. október 24-én visszakerült a Dunára.

 

A hajó átépítései utáni állapotokat mutatja be a rajz...
A Szentendre motoros a Tihanyi félsziget előtt...
Érkezés Siófokra...

Siófokon, indulásra várva...
Fordulás közben a földvári kikötőben 2001-ben, már Gulács néven...
Röviddel kikötés előtt Badacsonyban 2002-ben...
A kikötés pillanata 2004. 08. 21-én Siófokon...
Fordulás kötéllel...
... és indulás az utolsó utak egyikén...
... A Bakony társaságában a Dunára való indulásra várva...

Az utolsó menetrendi út

Az utolsó út

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1921 Hossza: 37,32 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 6,4 m
Hajó későbbi neve: Gulács Oldalmagassága: 2,17 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1968 Merülése: 1,19 m
Korszerűsítés ideje: 1966 Főgépek típusa: Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: 2005 Főgépek teljesítménye: 400 LE
Selejtezés időpontja: (1964)*,2004# Maximális sebessége: 21 km/h
Szállítható maximális utasszám: 400 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1966-os állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események