Leányfalu motoros

301-es típusú vízibusz

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1958-ban épített, 2 egyenként 85 LE-s Csepel Diesel motorral szerelt, teljesen zárt felépítményű hajó 1962-ben került a Balatonra. 1991-ben nevét Földvárra  változtatták.  Utolsó Balatoni éveiben főleg a nyugati medencében közlekedett, többnyire fonyódi tartalékként. A 2008-as szezont már végig a Siófoki kikötőben töltötte, majd eladásra került. 2009. márciusában a Sión keresztül elhagyta a tavat.

 

A Hévíz motoros társaságában indulásra várva...
Még Leányfalu néven a fonyódi kikötőben...
Fonyódon előről....

...oldalról...

...és hátulról...
Révfülöpön...
Indulás Badacsonyból 2006. augusztusában...
Mentesítő járat Fonyódra...
Az utolsó utak egyike...
A zsilipelés után...
Indulásra várva a Sión...
Búcsú a Balatontól...
Háttérben a nyitott zsilip...
Az indulás előtti pillanatok...
Az utolsó balatoni képem a Földvárról...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1958 Hossza: 26,55 m
Készítésének helye: Vác Szélessége: 5,20 m
Hajó későbbi neve: Földvár Oldalmagassága: -
Balatonra kerülésének időpontja: 1962 Merülése: 1,05 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa: -
Balatonról Dunára áthelyezve: 2009 Főgépek teljesítménye: 170 LE
Selejtezés időpontja: - Maximális sebessége: 18 km/h
Szállítható maximális utasszám: 150 fő Egyéb érdekesség: Dunai Hajógyár
 
Rendkívüli események