Leányfalu motoros
301-es típusú vízibusz
|
Az 1958-ban épített, 2 egyenként 85 LE-s Csepel Diesel motorral szerelt, teljesen zárt felépítményű hajó 1962-ben került a Balatonra. 1991-ben nevét Földvárra változtatták. Utolsó Balatoni éveiben főleg a nyugati medencében közlekedett, többnyire fonyódi tartalékként. A 2008-as szezont már végig a Siófoki kikötőben töltötte, majd eladásra került. 2009. márciusában a Sión keresztül elhagyta a tavat. |
|
|
| A Hévíz motoros társaságában indulásra várva... |
![]() |
| Még Leányfalu néven a fonyódi kikötőben... |
![]() |
| Fonyódon előről.... |
![]() |
|
...oldalról... |
![]() |
| ...és hátulról... |
![]() |
| Révfülöpön... |
|
|
| Indulás Badacsonyból 2006. augusztusában... |
|
|
| Mentesítő járat Fonyódra... |
|
|
| Az utolsó utak egyike... |
![]() |
| A zsilipelés után... |
![]() |
| Indulásra várva a Sión... |
![]() |
| Búcsú a Balatontól... |
![]() |
| Háttérben a nyitott zsilip... |
![]() |
| Az indulás előtti pillanatok... |
![]() |
| Az utolsó balatoni képem a Földvárról... |
| Készítésének ideje: | 1958 | Hossza: | 26,55 m |
| Készítésének helye: | Vác | Szélessége: | 5,20 m |
| Hajó későbbi neve: | Földvár | Oldalmagassága: | - |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1962 | Merülése: | 1,05 m |
| Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: | - |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | 2009 | Főgépek teljesítménye: | 170 LE |
| Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 18 km/h |
| Szállítható maximális utasszám: | 150 fő | Egyéb érdekesség: | Dunai Hajógyár |
| Rendkívüli események |