Leányfalu motoros
301-es típusú vízibusz
Az 1958-ban épített, 2 egyenként 85 LE-s Csepel Diesel motorral szerelt, teljesen zárt felépítményű hajó 1962-ben került a Balatonra. 1991-ben nevét Földvárra változtatták. Utolsó Balatoni éveiben főleg a nyugati medencében közlekedett, többnyire fonyódi tartalékként. A 2008-as szezont már végig a Siófoki kikötőben töltötte, majd eladásra került. 2009. márciusában a Sión keresztül elhagyta a tavat. |
|
A Hévíz motoros társaságában indulásra várva... |
Még Leányfalu néven a fonyódi kikötőben... |
Fonyódon előről.... |
...oldalról... |
...és hátulról... |
Révfülöpön... |
Indulás Badacsonyból 2006. augusztusában... |
Mentesítő járat Fonyódra... |
Az utolsó utak egyike... |
A zsilipelés után... |
Indulásra várva a Sión... |
Búcsú a Balatontól... |
Háttérben a nyitott zsilip... |
Az indulás előtti pillanatok... |
Az utolsó balatoni képem a Földvárról... |
Készítésének ideje: | 1958 | Hossza: | 26,55 m |
Készítésének helye: | Vác | Szélessége: | 5,20 m |
Hajó későbbi neve: | Földvár | Oldalmagassága: | - |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1962 | Merülése: | 1,05 m |
Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: | - |
Balatonról Dunára áthelyezve: | 2009 | Főgépek teljesítménye: | 170 LE |
Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 18 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 150 fő | Egyéb érdekesség: | Dunai Hajógyár |
Rendkívüli események |