A tihanyi komp 1907-ben... |
A Komp I. 1945-ben a Balatonfüredi Hajógyárban... |
A Komp II. és a Komp III. a szántódi révben... |
A Komp II (ma Kisfaludy Sándor) átépítés előtt Tihanyban... |
...átépítés közben Siófokon... |
...és Kisfaludy Sándor néven 2002-ben a siófoki kikötőben... |
A Kisfaludy komp kormányállása 2004. tavaszán Siófokon... |
A Kisfaludy és a Széchenyi komp a tihanyi révben... |
A Komp II. átépítése előtti állapotot mutatja be a rajz... |
Az 1964-ben épült Komp III. (ma Kossuth Lajos) átépítés előtt... |
A Kossuth komp átépítései utáni állapotát mutatja be a rajz... |
A Kossuth Lajos indulóban Tihanyból 2001-ben... |
A Kossuth komp kormányállása... |
Szezon előtt Siófokon 2004. tavaszán... |
A Kossuth Lajos komp gyártási táblája... |
Az 1968-ban épült Komp IV. (ma Széchenyi István) útban Tihanyba... |
A Komp IV. még átépítés előtt... |
A Széchenyi komp 2003 tavaszán a siófoki kikötőben... |
A Baross Gábor kompot mutatja be Kádár Zoltán rajza... |
Az 1978-ben épült Baross Gábor komp röviddel átadása után... |
A legújabb balatoni komp a Baross Gábor Tihanyban 2002-ben... |
A Kisfaludy és a Kossuth komp a siófoki kikötő előtt 2006. júniusában... |
Rendkívüli események |
- 1972 nyarán a Balatonföldvárról induló koktélhajó - a Kossuth Lajos komp - erős viharba került. A kapitány Tihany-rév felé vette az irányt, de kikötnie a nagy szél miatt nem sikerült. Mivel a ledobott horgony sem volt képes megfogni a hajót az a nádas felé sodródott és ott fennakadt. Szerencsére az ijedségen és a hűtőrendszerbe került homokon kívül sem az utasoknak, sem a hajónak nem történt baja. |