Komptörténelem...

A tihanyi komp 1907-ben...

A Komp I. 1945-ben a Balatonfüredi Hajógyárban...

A Komp II. és a Komp III. a szántódi révben...

A Komp II (ma Kisfaludy Sándor) átépítés előtt Tihanyban...

...átépítés közben Siófokon...

...és Kisfaludy Sándor néven 2002-ben a siófoki kikötőben...

A Kisfaludy komp kormányállása 2004. tavaszán Siófokon...
A Kisfaludy és a Széchenyi komp a tihanyi révben...
A Komp II. átépítése előtti állapotot mutatja be a rajz...

Az 1964-ben épült Komp III. (ma Kossuth Lajos) átépítés előtt...

A Kossuth komp átépítései utáni állapotát mutatja be a rajz...
 A Kossuth Lajos  indulóban Tihanyból 2001-ben...
A Kossuth komp kormányállása...
Szezon előtt Siófokon 2004. tavaszán...
A Kossuth Lajos komp gyártási táblája...

Az 1968-ban épült Komp IV. (ma Széchenyi István) útban Tihanyba...

A Komp IV. még átépítés előtt...

A Széchenyi komp 2003 tavaszán a siófoki kikötőben...

A Baross Gábor kompot mutatja be Kádár Zoltán rajza...
Az 1978-ben épült Baross Gábor komp röviddel átadása után...

A legújabb balatoni komp a Baross Gábor Tihanyban 2002-ben...

A Kisfaludy és a Kossuth komp a siófoki kikötő előtt 2006. júniusában...

 
Rendkívüli események

- 1972 nyarán a Balatonföldvárról induló koktélhajó - a Kossuth Lajos komp - erős viharba került. A kapitány Tihany-rév felé vette az irányt, de kikötnie a nagy szél miatt nem sikerült. Mivel a ledobott horgony sem volt képes megfogni a hajót az a nádas felé sodródott és ott fennakadt.  Szerencsére az ijedségen és a hűtőrendszerbe került homokon kívül sem az utasoknak, sem a hajónak nem történt baja.