Komp I.
Az 1929-ben épült első motoros komppal 12 percre csökkent az átkelési idő Szántód és Tihany között...
![]() |
| Pihenés a tihanyi révben még valamikor a háború előtt... |
![]() |
|
1940-ben indulóban Tihanyrévbe... |
![]() |
|
A Komp I. a háborús károk kijavítása után 1945-ben a Balatonfüredi Hajógyárban... |
![]() |
| Úton a szántódi révbe... |
| Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 20 m |
| Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 9,32 m |
| Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 2,94 m |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1929 | Merülése: | - |
| Korszerűsítés ideje: | 1945 | Főgépek típusa: | benzinmotor |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 50 LE |
| Selejtezés időpontja: | 1967 | Maximális sebessége: | - |
| Szállítható maximális utasszám: | 60 fő | Egyéb érdekesség: | 8-10 autó |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1938-as állapotát tükrözik.)
| Rendkívüli események |
| - A II. világháború végén a visszavonuló német csapatok felrobbantották. Kijavítása után 1945 második felében már újra közlekedett. |