Kisfaludy csavargőzös

Ugrás a hajó adatlapjához


Az ötödik balatoni csavargőzös 1909. augusztus elejétől a Keszthely - Fonyód - Badacsony útvonalon szelte a habokat. Többszöri átalakítással 1960-ig közlekedett.

 

A Kisfaludy gőzös a nyílt vízen...
Tihanyból Füredre tartva...
Az 1909-ben épült Kisfaludy gőzös a keszthelyi kikötőben...
1912-ben a badacsonyi kikötés előtt...
Röviddel a boglári indulás után...
Indulás Siófokról...
1915-ben fordulás a siófoki kikötőben...
1922-ben Tihany alatt...

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1909 Hossza: 25,6 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 4,31 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: 2,4 m
Balatonra kerülésének időpontja: - Merülése: 1,35 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa:

-

Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 120 LE
Selejtezés időpontja: 1960 Maximális sebessége: 14-15 km/h
Szállítható maximális utasszám: 150 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események
- 1924-ben Balatonkenese magasságában, a sekély vízben csavarjának 3 levele letörött.
- 1927-ben a tihanyi halásztelep előtt, a Zamárdi irányában található homokgerendára rászaladt.
- 1929-ben az egykori badacsonyi bányarakodó közelében, uszályból kidobott köveken hajócsavarjának egy levele letörött.
- 1941-ben az Almádi partoknál egy kőrakáson vontatmányával fennakadt, az uszályok elszabadultak.
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.