Kisfaludy csavargőzös
Az ötödik balatoni csavargőzös 1909. augusztus elejétől a Keszthely - Fonyód - Badacsony útvonalon szelte a habokat. Többszöri átalakítással 1960-ig közlekedett. |
A Kisfaludy gőzös a nyílt vízen... |
Tihanyból Füredre tartva... |
Az 1909-ben épült Kisfaludy gőzös a keszthelyi kikötőben... |
1912-ben a badacsonyi kikötés előtt... |
Röviddel a boglári indulás után... |
Indulás Siófokról... |
1915-ben fordulás a siófoki kikötőben... |
1922-ben Tihany alatt... |
Készítésének ideje: | 1909 | Hossza: | 25,6 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 4,31 m |
Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 2,4 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | - | Merülése: | 1,35 m |
Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: |
- |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 120 LE |
Selejtezés időpontja: | 1960 | Maximális sebessége: | 14-15 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 150 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |
- 1924-ben Balatonkenese
magasságában, a sekély vízben csavarjának 3 levele letörött. - 1927-ben a tihanyi halásztelep előtt, a Zamárdi irányában található homokgerendára rászaladt. - 1929-ben az egykori badacsonyi bányarakodó közelében, uszályból kidobott köveken hajócsavarjának egy levele letörött. - 1941-ben az Almádi partoknál egy kőrakáson vontatmányával fennakadt, az uszályok elszabadultak. - A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. |