Helka csavargőzös
A Helka, a Kelén ikertestvéreként vas hajótestre, fa felépítménnyel készült és 1891. június 28-án került vízre. Az 1964-es korszerűsítés után, a hajót 1980-ban kivonták a forgalomból és presszót alakítottak ki benne Balatonfüreden. 1994-ben a MAHART visszavásárolta, majd 1996-os felújítása után ismét forgalomba helyezte a nosztalgia flotta tagjaként. |
A vízrebocsátás előtti pillanatok 1891 tavaszán... |
1906-ban Siófokon... |
|
1910 környékén a badacsonyi kikötő előtt.... |
|
Vasutas kirándulókkal 1913-ban... |
1918-ban Révfülöpön a Kelén társaságában ... |
Jégbe fagyva a fonyódi kikötő előtt 1929-ben... |
Fordulás közben a '30-as években... |
1942-ben Almádiban a Jókai és a Kelén mellett... |
A Helka kiemelése a füredi partra 1980. március 25-én... |
Presszóként valamikor a '80-as években Füreden... |
A hajó 1996-os felújítása Siófokon 1... |
A hajó 1996-os felújítása Siófokon 2... |
|
A hajók (Helka-Kelén) mai állapotáról készült a rajz... |
110 évvel születése után a badacsonyi kikötő előtt... |
A kormányállás 2006-ban... |
A vezérpálca és a kolomp... |
Készítésének ideje: | 1891 | Hossza: | 35 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 5 m |
Hajó későbbi neve: |
- |
Oldalmagassága: | 2,5 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1891 | Merülése: | 1,6 m |
Korszerűsítés ideje: | 1964, 1996 | Főgépek típusa: |
- |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 80 LE |
Selejtezés időpontja: | (1980) | Maximális sebessége: | 14 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 250 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. |
(A táblázatban található műszaki adatok az 1891-es állapotokat tükrözik.)