Helka csavargőzös

Ugrás a hajó adatlapjához


A  Helka, a Kelén ikertestvéreként vas hajótestre, fa felépítménnyel készült és 1891. június 28-án került vízre. Az 1964-es korszerűsítés után, a  hajót 1980-ban kivonták a forgalomból és presszót alakítottak ki benne Balatonfüreden. 1994-ben a MAHART visszavásárolta, majd 1996-os felújítása után ismét forgalomba helyezte a nosztalgia flotta tagjaként.

 

A vízrebocsátás előtti pillanatok 1891 tavaszán...
1906-ban Siófokon...

1910 környékén a badacsonyi kikötő előtt....

Vasutas kirándulókkal 1913-ban...

1918-ban Révfülöpön a Kelén társaságában ...
Jégbe fagyva a fonyódi kikötő előtt 1929-ben...
Fordulás közben a '30-as években...
1942-ben Almádiban a Jókai és a Kelén mellett...
A Helka kiemelése a füredi partra 1980. március 25-én...
Presszóként valamikor a '80-as években Füreden...
A hajó 1996-os felújítása Siófokon 1...
A hajó 1996-os felújítása Siófokon 2...

A hajók (Helka-Kelén) mai állapotáról készült a rajz...

110 évvel születése után a badacsonyi kikötő előtt...

A kormányállás 2006-ban...

A vezérpálca és a kolomp...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1891 Hossza: 35 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 5 m
Hajó későbbi neve:

-

Oldalmagassága: 2,5 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1891 Merülése: 1,6 m
Korszerűsítés ideje: 1964, 1996 Főgépek típusa:

-

Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 80 LE
Selejtezés időpontja: (1980) Maximális sebessége: 14 km/h
Szállítható maximális utasszám: 250 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.

(A táblázatban található műszaki adatok az 1891-es állapotokat tükrözik.)