Ercsi motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1921-ben épített  hajó, LI. számú csavargőzös néven közlekedett a Dunán. 1944-ben Ausztriában orosz hadizsákmány lett és nevét Tbiliszire változtatták. 1955. szeptember 1-én visszakerült a MAHART-hoz és 1963-as selejtezéséig* ismét LI. számú csavargőzösként szelte a habokat. 1964-ben átépítették motoroshajóvá és Ercsi néven 1968-ban a Dunáról a Balatonra hozták. 1991-ben nevét Bakonyra változtatták.  A hajó 2005. augusztus 21-én tette meg utolsó (Badacsony-Balatonföldvár) menetrendi útját#. 2005 októberében 24-én a Dunára került...

 

A hajó átépítései utáni állapotokat mutatja be a rajz...
Az Ercsi motoros még átépítése előtt a Dunán...
Az Ercsi motoros hátsó fedélzetének beépítése előtt...
... és után a Tihanyi partoknál...

Már Bakonyként a tihanyi kikötés előtt...
2002-ben Csopaknál a nyílt vízen...
2004-ben befut a boglári kikötőbe...
Készülődés a kikötéshez ugyan ott...
Fordulás kötél segítségével...
Irány Badacsony!
Már télre felkészítve a siófoki kikötőben 2004. szeptemberében...
...és ugyan ott, ugyan akkor - hátulról...
A szintén Dunára készülő Gulács társaságában a zsilipnél...
A zsilipelés előtti napon 2005.10.23-án...

A hajó belseje

Az utolsó menetrendi út

Az utolsó balatoni út

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1921 Hossza: 36,44 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 6,6 m
Hajó későbbi neve: Tbiliszi, Bakony Oldalmagassága: 2,17 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1968 Merülése: 1,43 m
Korszerűsítés ideje: 1964 Főgépek típusa: Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: 2005 Főgépek teljesítménye: 400 LE
Selejtezés időpontja: (1963)* 2005# Maximális sebessége: 21 km/h
Szállítható maximális utasszám: 400 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1964-es állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események