Dunakeszi motoros
301-es típusú vízibusz
|
A teljesen zárt felépítményű hajó eredeti neve Nagymaros. 1960-ban a NIKEX-től került át Dunakeszi néven a Balatonra a MAHART-hoz. 1991-ben nevét Dörgicsére változtatták. 2003-ban már nem közlekedett, 2004-ben selejtezésre került. |
|
|
| 1959-ben a nyílt vízen... |
![]() |
| A hajó eredeti belső felírta... |
![]() |
| Egy megőrzésre érdemes asztal a hajóról.... |
![]() |
|
2002-ben a tihanyi kikötőben... |
![]() |
| A 2003-as főszezonban a siófoki kikötőben várja sorsát... |
![]() |
| A 2004. júniusában siófokon 1... |
![]() |
| A 2004. júniusában siófokon 2... |
![]() |
| A 2004. júniusában siófokon 3... |
![]() |
| 2004. augusztus 21-én már a bontás helyén, előről... |
![]() |
| ...hátulról... |
![]() |
| Végső búcsú a hajótól... |
| Készítésének ideje: | 1958 | Hossza: | 26,87 m |
| Készítésének helye: | Vác | Szélessége: | 5,32 m |
| Hajó későbbi neve: | Dörgicse | Oldalmagassága: | - |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1960 | Merülése: | 1,08 m |
| Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: | - |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 170 LE |
| Selejtezés időpontja: | 2004 | Maximális sebessége: | 18 km/h |
| Szállítható maximális utasszám: | 150 fő | Egyéb érdekesség: | Dunai Hajógyár |
| Rendkívüli események |