Csopak motoros

301-es típusú vízibusz

Ugrás a hajó adatlapjához


A 150 fő befogadóképességű, 170 LE-s hajó 2003-ban közlekedett utoljára, rossz műszaki állapota miatt selejtezésre került. Az utolsó négy kép már a bontás helyén készült 2004. augusztus 21-én.

 

A '70-es években - még átépítés előtt - távozóban Siófokról...

Néhány száz méterre a tihanyi kikötőtől...

A Csopak motoros rövidesen megérkezik Tihanyba...

A kikötés előtti pillanatok...

Várakozás a kikötőben...

Irány Tihany-rév, Balatonföldvár...
Várakozás 2002. őszén a siófoki kikötőben...
2004 júniusában a szintén sorsát váró Dörgicse  társaságában előről...
...és hátulról...
Születés és halál? 2004-ben az épülő Novara mellett...
2004. augusztus 21-én, már a bontás helyén, előről...
...a vezetőállás...
... és hátulról...
Itt még kívülről egyben a vízibusz...

A már félbevágott hajó...

A bordázat a lebontás előtt...

A hajófenékből nézve a hasonló sorsra váró Dörgicse vízibusz...

És ami a hajó elejéből megmaradt...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1956 Hossza: 26,8 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 5,32 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: 2,30 m
Balatonra kerülésének időpontja: - Merülése: 1,08 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa: -
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 170 LE
Selejtezés időpontja: 2004 Maximális sebessége: 18 km/h
Szállítható maximális utasszám: 150 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események