Csongor motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


Az 1927-ben épült 22 méter hosszú, 4 méter széles fatestű és felépítményű hajó a Tünde ikertestvére. Eredetileg nem volt rajta zárt utastér azt később építették rá. A Csongor 1958-ban acél testet kapott, és a nosztalgiaflotta tagjaként a mai napig is közlekedik.

 

1933-ban Fonyódra tartva...
Badacsonyi kikötés a '30-as években...
2003-ban Balatonalmádiban....
2002 őszén távozóban Siófokról....
Tankolás közben Siófokon...

A hajó belseje

A Csongor eredeti Diesel motorja

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1927 Hossza: 22,5 m
Készítésének helye: Balatonfüred Szélessége: 4,95 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: 2,7 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1928 Merülése: 1,54 m
Korszerűsítés ideje: 1958 Főgépek típusa: 4 ütemű Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 105 LE
Selejtezés időpontja: - Maximális sebessége: 19-20 km/h
Szállítható maximális utasszám: 130 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események
- 1944-ben egy októberi éjszakán a Jókai gőzös piros jelzőfényét vélték a móló irányfényének, ezért a két hajó a siófoki kikötő előtt összeütközött.  A faszerkezetű hajó oldala a gépháznál beszakadt.
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.