Csongor motoros
| Az 1927-ben épült 22 méter hosszú, 4 méter széles fatestű és felépítményű hajó a Tünde ikertestvére. Eredetileg nem volt rajta zárt utastér azt később építették rá. A Csongor 1958-ban acél testet kapott, és a nosztalgiaflotta tagjaként a mai napig is közlekedik. |
|
|
| 1933-ban Fonyódra tartva... |
![]() |
| Badacsonyi kikötés a '30-as években... |
![]() |
| 2003-ban Balatonalmádiban.... |
![]() |
| 2002 őszén távozóban Siófokról.... |
![]() |
| Tankolás közben Siófokon... |
A Csongor eredeti Diesel motorja
| Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 22,5 m |
| Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 4,95 m |
| Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 2,7 m |
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1928 | Merülése: | 1,54 m |
| Korszerűsítés ideje: | 1958 | Főgépek típusa: | 4 ütemű Diesel |
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 105 LE |
| Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 19-20 km/h |
| Szállítható maximális utasszám: | 130 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)
| Rendkívüli események |
| - 1944-ben
egy októberi éjszakán a Jókai gőzös piros jelzőfényét vélték a móló irányfényének,
ezért a két hajó a siófoki kikötő előtt összeütközött. A
faszerkezetű hajó oldala a gépháznál beszakadt.
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. |