Csongor motoros
| Az 1927-ben épült 22 méter hosszú, 4 méter széles fatestű és felépítményű hajó a Tünde ikertestvére. Eredetileg nem volt rajta zárt utastér azt később építették rá. A Csongor 1958-ban acél testet kapott, és a nosztalgiaflotta tagjaként a mai napig is közlekedik. | 
| 
       
      
        | 
    
| 1933-ban Fonyódra tartva... | 
      
      ![]()  | 
    
| Badacsonyi kikötés a '30-as években... | 
      
      ![]()  | 
    
| 2003-ban Balatonalmádiban.... | 
      
      ![]()  | 
    
| 2002 őszén távozóban Siófokról.... | 
      
      ![]()  | 
    
| Tankolás közben Siófokon... | 
A Csongor eredeti Diesel motorja
| Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 22,5 m | 
| Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 4,95 m | 
| Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 2,7 m | 
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1928 | Merülése: | 1,54 m | 
| Korszerűsítés ideje: | 1958 | Főgépek típusa: | 4 ütemű Diesel | 
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 105 LE | 
| Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 19-20 km/h | 
| Szállítható maximális utasszám: | 130 fő | Egyéb érdekesség: | 
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)
| Rendkívüli események | 
| - 1944-ben 
		egy októberi éjszakán a Jókai gőzös piros jelzőfényét vélték a móló irányfényének, 
		ezért a két hajó a siófoki kikötő előtt összeütközött.  A 
		faszerkezetű hajó oldala a gépháznál beszakadt. 
		 - A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.  |