Csobánc motoros
A luxuskivitelű hajó a Szigliget ikertestvére, vas hajótestre, fa felépítménnyel és berendezéssel készült. Az utasok kényelme érdekében két szalont és két büféfülkét is kialakítottak rajta. A hajót éjszakai hajózáshoz villanyvilágítással és reflektorokkal is el volt látva. Többszöri átalakítás után ma is a Balaton egyik legkedveltebb nosztalgiahajója, mely Keszthelyen lát el sétahajó szolgálatot. |
A Csobánc és a Szigliget átadási ünnepsége 1927 májusában... |
Beérkezés a fonyódi kikötőbe... |
A megérkezés pillanatai a boglári kikötőben... |
1929-es festett kép a hajóról... |
Érkezés a tihanyi kikötőbe 1933-ban... |
A kikötés előtti pillanatok Siófokon valamikor a '70-es években.... |
|
A siófoki kikötőben a '70-es évek derekán.... |
Keszthely környékén nyílt vízen.... |
2002-ben Szigliget környékén.... |
Készítésének ideje: | 1927 | Hossza: | 25,54 m |
Készítésének helye: | Újpest | Szélessége: | 5,64 m |
Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | 3,8 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1927 | Merülése: | 1,6 m |
Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: | 4 hengeres Diesel |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 140 LE |
Selejtezés időpontja: | ? | Maximális sebessége: | 19-20 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 140 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)
Rendkívüli események |
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. |