Csobánc motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


A luxuskivitelű hajó a Szigliget  ikertestvére, vas hajótestre, fa felépítménnyel és berendezéssel készült. Az utasok kényelme érdekében két szalont és két büféfülkét is kialakítottak rajta. A hajót éjszakai hajózáshoz villanyvilágítással és reflektorokkal is el volt látva. Többszöri átalakítás után ma is a Balaton egyik legkedveltebb nosztalgiahajója, mely Keszthelyen lát el sétahajó szolgálatot.

 

A Csobánc és a Szigliget átadási ünnepsége 1927 májusában...
Beérkezés a fonyódi kikötőbe...
A megérkezés pillanatai a boglári kikötőben...
1929-es festett kép a hajóról...
Érkezés a tihanyi kikötőbe 1933-ban...
A kikötés előtti pillanatok Siófokon valamikor a '70-es években....

A siófoki kikötőben  a '70-es évek derekán....
Keszthely környékén nyílt vízen....
2002-ben Szigliget környékén....

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1927 Hossza: 25,54 m
Készítésének helye: Újpest Szélessége: 5,64 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: 3,8 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1927 Merülése: 1,6 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa: 4 hengeres Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 140 LE
Selejtezés időpontja: ? Maximális sebessége: 19-20 km/h
Szállítható maximális utasszám: 140 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1927-es állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották.