Boglár motoros
1935-ben a balatoni idegenforgalom egyenletes emelkedése indokolta a hajó megépítését. A 18 méter hosszú, 4 méter széles, kishajó méretű járművet az alacsony kihasználtságú vonalakra tervezeték. 1960-ban új 85 lóerős Diesel motort kapott, mellyel óránként 19 kilométer megtételére vált alkalmassá. Az utóbbi néhány évben a Szemes - Akali vonalon közlekedett. 2006-ban felmerült a hajó eladásának gondolata, de végül erre nem került sor és a hajó a 2007-es főszezonban is közlekedni fog... |
A II. Világháború után romokban a Balatonfüredi Hajógyárban... |
Az 1950-es évek végén a tihanyi kikötőben... |
2002-ben a balatonlellei kikötőben... |
2003-ben a Balatonszemesen - kikötés előtt... |
2006-ban röviddel az Akali kikötés előtt... |
Érkezés Akaliba... |
Készítésének ideje: | 1935 | Hossza: | 17,97 m |
Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 3,91 m |
Hajó későbbi neve: | - | Oldalmagassága: | - |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1935 | Merülése: | 0,995 m |
Korszerűsítés ideje: | 1960 | Főgépek típusa: | nyersolaj motor |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 72 LE |
Selejtezés időpontja: | - | Maximális sebessége: | 12-15 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 80 fő | Egyéb érdekesség: |
(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1935-ös állapotát tükrözik.)
Rendkívüli események |
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. Az újjáépítés során a teljesen megsemmisült Sió motorját építették bele. |