Boglár motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


1935-ben a balatoni idegenforgalom egyenletes emelkedése indokolta  a hajó megépítését. A 18 méter hosszú, 4 méter széles, kishajó méretű járművet az alacsony kihasználtságú vonalakra tervezeték. 1960-ban új 85 lóerős Diesel motort kapott, mellyel óránként 19 kilométer megtételére vált alkalmassá. Az utóbbi néhány évben a Szemes - Akali vonalon közlekedett. 2006-ban felmerült a hajó eladásának gondolata, de végül erre nem került sor és a hajó a 2007-es főszezonban is közlekedni fog...

 

A II. Világháború után romokban a Balatonfüredi Hajógyárban...
Az 1950-es évek végén a tihanyi kikötőben...
2002-ben a balatonlellei kikötőben...
2003-ben a Balatonszemesen - kikötés előtt...
2006-ban röviddel az Akali kikötés előtt...
Érkezés Akaliba...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1935 Hossza: 17,97 m
Készítésének helye: Balatonfüred Szélessége: 3,91 m
Hajó későbbi neve: - Oldalmagassága: -
Balatonra kerülésének időpontja: 1935 Merülése: 0,995 m
Korszerűsítés ideje: 1960 Főgépek típusa: nyersolaj motor
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 72 LE
Selejtezés időpontja: - Maximális sebessége: 12-15 km/h
Szállítható maximális utasszám: 80 fő Egyéb érdekesség:  

(A táblázatban található műszaki adatok a hajó 1935-ös állapotát tükrözik.)

 
Rendkívüli események
- A II. világháború idején, 1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok a balatonfüredi kikötőben felrobbantották. Az újjáépítés során a teljesen megsemmisült Sió motorját építették bele.