Beloiannisz motoros
A Balaton sajátosságait
figyelembe véve építették meg 1952-ben a 400 LE-s Diesel motorral szerelt csavarmeghajtású Beloiannisz motorost.
Néhány évi közlekedés után kiderültek a hajó gyengéi, ezért 1969-ben jelentősebb
átépítésen esett át. 1991-ben nevét Balatonra változatták. A nagy utasbefogadó
képességű hajó főidényben a Siófok - Füred - Tihany útvonalon közlekedett. A
balatoni flotta zászlóshajójának hajózási-engedélye lejárt, leromlott műszaki
állapota miatt 2003-ban kivonták a forgalomból... |
A vízrebocsátás pillanatai 1952-ben a Balatonfüredi Hajógyárban... |
Átépítése előtt... |
... és után.... |
Siófokon várakozva... |
Távozóban a siófoki kikötőből.... |
2002-ben Tihanyban... |
2003.08.24. 17.47 a Balaton motoros rövidesen megérkezik Siófokra... |
18.50 befut a kikötőbe... |
Ez volt a hajó utolsó menetrendi útja. |
Néhány pillanattal a megállás előtt... |
... és az utolsó kikötés... |
Az üres fedélzet, már örökre... |
2004. júniusában Siófokon félreállítva... |
Készítésének ideje: | 1952 | Hossza: | 43,6 m |
Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 7,2 m |
Hajó későbbi neve: | Balaton | Oldalmagassága: | 2,85 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1952 | Merülése: | 1,45 m |
Korszerűsítés ideje: | 1969 | Főgépek típusa: | Diesel |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 400 LE |
Selejtezés időpontja: | 2003 | Maximális sebessége: | 23 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 600 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |