Beloiannisz motoros

Ugrás a hajó adatlapjához


A Balaton sajátosságait figyelembe véve építették meg 1952-ben a 400 LE-s Diesel motorral szerelt csavarmeghajtású Beloiannisz motorost. Néhány évi közlekedés után kiderültek a hajó gyengéi, ezért 1969-ben jelentősebb átépítésen esett át. 1991-ben nevét Balatonra változatták. A nagy utasbefogadó képességű hajó főidényben a Siófok - Füred - Tihany útvonalon közlekedett. A balatoni flotta zászlóshajójának hajózási-engedélye lejárt, leromlott műszaki állapota miatt 2003-ban kivonták a forgalomból...
További sorsa még bizonytalan, feltehetően hajózási emlékhely lesz belőle. 

 

A vízrebocsátás pillanatai  1952-ben  a Balatonfüredi Hajógyárban...
Átépítése előtt...
... és után....
Siófokon várakozva...
Távozóban a siófoki kikötőből....
2002-ben Tihanyban...
2003.08.24. 17.47 a Balaton motoros rövidesen megérkezik Siófokra...
 18.50 befut a kikötőbe...
Ez volt a hajó utolsó menetrendi útja.
Néhány pillanattal a megállás előtt...
... és az utolsó kikötés...
Az üres fedélzet, már örökre...
2004. júniusában Siófokon félreállítva...

A hajó belseje

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1952 Hossza: 43,6 m
Készítésének helye: Balatonfüred Szélessége: 7,2 m
Hajó későbbi neve: Balaton Oldalmagassága: 2,85 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1952 Merülése: 1,45 m
Korszerűsítés ideje: 1969 Főgépek típusa: Diesel
Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 400 LE
Selejtezés időpontja: 2003 Maximális sebessége: 23 km/h
Szállítható maximális utasszám: 600 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események