Beloiannisz motoros
| 
			 A Balaton sajátosságait 
figyelembe véve építették meg 1952-ben a 400 LE-s Diesel motorral szerelt csavarmeghajtású Beloiannisz motorost. 
Néhány évi közlekedés után kiderültek a hajó gyengéi, ezért 1969-ben jelentősebb 
átépítésen esett át. 1991-ben nevét Balatonra változatták. A nagy utasbefogadó 
képességű hajó főidényben a Siófok - Füred - Tihany útvonalon közlekedett. A 
balatoni flotta zászlóshajójának hajózási-engedélye lejárt, leromlott műszaki 
állapota miatt 2003-ban kivonták a forgalomból...  | 
		
      
      
      ![]()  | 
    
| A vízrebocsátás pillanatai 1952-ben a Balatonfüredi Hajógyárban... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Átépítése előtt... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| ... és után.... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Siófokon várakozva... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Távozóban a siófoki kikötőből.... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| 2002-ben Tihanyban... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| 2003.08.24. 17.47 a Balaton motoros rövidesen megérkezik Siófokra... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| 18.50 befut a kikötőbe... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Ez volt a hajó utolsó menetrendi útja. | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Néhány pillanattal a megállás előtt... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| ... és az utolsó kikötés... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| Az üres fedélzet, már örökre... | 
      
      
      ![]()  | 
    
| 2004. júniusában Siófokon félreállítva... | 
| Készítésének ideje: | 1952 | Hossza: | 43,6 m | 
| Készítésének helye: | Balatonfüred | Szélessége: | 7,2 m | 
| Hajó későbbi neve: | Balaton | Oldalmagassága: | 2,85 m | 
| Balatonra kerülésének időpontja: | 1952 | Merülése: | 1,45 m | 
| Korszerűsítés ideje: | 1969 | Főgépek típusa: | Diesel | 
| Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 400 LE | 
| Selejtezés időpontja: | 2003 | Maximális sebessége: | 23 km/h | 
| Szállítható maximális utasszám: | 600 fő | Egyéb érdekesség: | 
| Rendkívüli események |