Kelén (Baross) lapátkerekes gőzhajó

Ugrás a hajó adatlapjához


A második lapátkerekes gőzhajó eredetileg Kelén néven került forgalomba, és csak 1891-ben keresztelték át Barossra. Első útját 1889. július 1-én tette meg Siófok és Balatonfüred között. Később a Balatonalmádi - Balatonfüred - Siófok útvonalon közlekedett. 1922-ben szétbontották.

 

1891-ben még Kelén néven Siófokon...

A XX. század elején Fonyód környékén....

A Sió torkolatánál a múlt század első éveiben....

Az 1900-as években Keszthely partjainál...

Küzdelem a viharos Balatonnal...

1904-ben Balatonfüreden

Valamikor a  múlt század elején Siófokon ...

1907-ben a siófoki kikötőben...

Kirándulókkal tömve indul Siófokról...

1908-ban a déli part "fővárosában"...

1908-ban a viharos Balatonon...

1909-ben a siófoki kikötőben...

1910-ben a badacsonyi kikötőben...

1913-ban a siófoki kikötőben...

Az 1910-es években Siófokon...

Rendelkezésre álló adatok:

Készítésének ideje: 1889 Hossza: 46,8 m
Készítésének helye: Budapest Szélessége: 5,78 m
Hajó későbbi neve: Baross Oldalmagassága: 2,36 m
Balatonra kerülésének időpontja: 1889 Merülése: 0,85 m
Korszerűsítés ideje: - Főgépek típusa:

2 db, kéthengeres gőzgép

Balatonról Dunára áthelyezve: - Főgépek teljesítménye: 180 LE
Selejtezés időpontja: 1922 Maximális sebessége: 12 km/h
Szállítható maximális utasszám: 450 fő Egyéb érdekesség:  
 
Rendkívüli események
- 1895 augusztus 25-én az óriási viharban csak nagy körívet leírva tudta megtenni a Füred-Siófok utat. Az utasok többsége rosszul lett.