Kelén (Baross) lapátkerekes gőzhajó
A második lapátkerekes gőzhajó eredetileg Kelén néven került forgalomba, és csak 1891-ben keresztelték át Barossra. Első útját 1889. július 1-én tette meg Siófok és Balatonfüred között. Később a Balatonalmádi - Balatonfüred - Siófok útvonalon közlekedett. 1922-ben szétbontották. |
1891-ben még Kelén néven Siófokon... |
A XX. század elején Fonyód környékén.... |
A Sió torkolatánál a múlt század első éveiben.... |
Az 1900-as években Keszthely partjainál... |
Küzdelem a viharos Balatonnal... |
1904-ben Balatonfüreden |
Valamikor a múlt század elején Siófokon ... |
1907-ben a siófoki kikötőben... |
Kirándulókkal tömve indul Siófokról... |
1908-ban a déli part "fővárosában"... |
1908-ban a viharos Balatonon... |
1909-ben a siófoki kikötőben... |
1910-ben a badacsonyi kikötőben... |
1913-ban a siófoki kikötőben... |
Az 1910-es években Siófokon... |
Készítésének ideje: | 1889 | Hossza: | 46,8 m |
Készítésének helye: | Budapest | Szélessége: | 5,78 m |
Hajó későbbi neve: | Baross | Oldalmagassága: | 2,36 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1889 | Merülése: | 0,85 m |
Korszerűsítés ideje: | - | Főgépek típusa: |
2 db, kéthengeres gőzgép |
Balatonról Dunára áthelyezve: | - | Főgépek teljesítménye: | 180 LE |
Selejtezés időpontja: | 1922 | Maximális sebessége: | 12 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 450 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |
- 1895 augusztus 25-én az óriási viharban csak nagy körívet leírva tudta megtenni a Füred-Siófok utat. Az utasok többsége rosszul lett. |