Balaton csavargőzös
A tó első csavargőzöse 1872-ben a Zala-Somogyi Gőzhajó Társulat megrendelésére készült. A hajó a Révfülöp - Boglár - Szepezd útvonalon közlekedett. A társaság 1876-ban csődbe ment, és a gőzös a Dunára került. Többszöri átépítés, tulajdonosváltás és névváltoztatás után 1978-ban több mint 100 évi szolgálat után selejtezték 1981-ben visszakerült a Balatonhoz. Jelenleg a boglári mólónál áll, ahol nyaranként étterem, presszó üzemel benne. Mint a 2004-ben készült képeken jól látható, a hajó már nagyon rossz állapotban van. |
1939-ben Irma néven a Dunán... |
Itt már FK-312 néven 1973-ban... |
Bárrá alakítva a boglári parton az 1980-as években...1. |
|
Bárrá alakítva a boglári parton az 1980-as években...2. |
...és így néz ki a hajó 2004-ben... |
...előről... |
...és oldalról... |
Távolabbról nem látszik annyira a pusztulás... |
|
A vasmacska csörlője, még viszonylag épen... |
A hiányzó ablakok, és mentőövek jól mutatják a vontató siralmas állapotát... |
A kormányállás, a rozsdásodó kormánykerékkel... |
A hajó belseje az ablakon bekukucskálva... |
A kémény, lehegesztve... |
Látkép a kormányállás mellől a hajó hátsó részére... |
...a hátsó fedélzetről nézve a kémény és a kormányállás... |
Az FK-312-es hátulja a hajócsavarral és a kormánylapáttal... |
...és ismét hátulról, alulnézetben, virágtartóval "ékesítve". |
Készítésének ideje: | 1872 | Hossza: | 30,3 m |
Készítésének helye: | Újpest | Szélessége: | 4,9 m |
Hajó későbbi neve: | Alexandra, Mohács, Irma, FK-312 | Oldalmagassága: | 1,98 m |
Balatonra kerülésének időpontja: | 1872 | Merülése: | 1,3 m |
Korszerűsítés ideje: | 1893, 1954 | Főgépek típusa: |
- |
Balatonról Dunára áthelyezve: | 1876 | Főgépek teljesítménye: | 100 LE |
Selejtezés időpontja: | 1978 | Maximális sebessége: | 10-12 km/h |
Szállítható maximális utasszám: | 50 fő | Egyéb érdekesség: |
Rendkívüli események |